Retail & ecommerce
Herken je dit?
In gesprekken met CEO’s, CMO’s en Digital Directors horen we dat:
- Klanten steeds meer offline én online kopen.
- Consumenten zuiniger worden door stijgende kosten van levensonderhoud.
- Milieu-aandacht tot focus op hergebruik en uitstel van aankopen leidt.
- Retailers willen groeien en klanten behouden op een slimme, verantwoorde manier.
- Het dilemma is dat klantdata verspreid zijn over meerdere databases.
- Het is tijdrovend en foutgevoelig om data samen te voegen voor bijv. omnichannel marketing.
- Oplossingen zijn vaak groots, tijdsintensief en duur, wat niet wenselijk is.
De oplossing voor veel retailers?
Retailers en ecommerce-klanten hebben dit opgelost door transactiedata, CRM-data en online data samen te voegen in een CDP.
Loyaltyprogramma's ontwikkelen om winkeldata aan online- en CRM-data te koppelen.
Op basis van de samengebrachte data in het CDP kunnen retailers nieuwe inzichten krijgen in klantgedrag en klantwensen en zijn ze in staat om triggers te definiëren die in gepersonaliseerde campagnes gebruikt kunnen worden om sales en retentie te laten groeien
Samengevoegde data en bruikbare inzichten in het CDP gebruiken voor omnichannel marketing.
Betere inzichten, tijdsbesparing, en sneller en beter bereikte doelen.
Ontdek onze aanpak
Welke vragen heb jij over beter gebruik van jullie klantdata? Over welke klantcases of oplossingen wil je meer weten? Ben je benieuwd waarom onze aanpak zo goed werkt? Neem vrijblijvend contact op: klik hieronder en plan direct een kort kennismakingsgesprek in of stuur ons een bericht: we maken graag tijd voor je vrij!