Skip links

Hoe te personaliseren?

Omnichannel personalisatie: een betere klantervaring en hogere conversie

Omnichannel personalisatie is het personaliseren van content in elke stap van de customer journey en over alle kanalen heen. Met een compleet klantbeeld in een CDP of met een marketing automation-tool gekoppeld aan een datalakehouse of activatieplatform is dit mogelijk zonder dat het veel menskracht vraagt. Het is beter voor de klantervaring én conversie.

Waarom omnichannel personalisatie?
Als digital marketeer weet je dat personalisatie key is. Met een goed ingericht proces voor omnichannel personalisatie match je moeiteloos de ervaring over alle klantkanalen heen, van social media en je webshop tot in de winkel. Zo zien klanten altijd relevante aanbiedingen en content en bouw je een relatie op door te tonen dat je hun wensen kent. Dit verhoogt klanttevredenheid, loyaliteit en uiteindelijk je omzet.

omnichannel personalisatie op basis van de customer journey en data in een CDP.

Hoe vul je het in?

Klantdata, samengebracht in een CDP, vormt de basis voor succesvolle personalisatie, maar de reis gaat verder:

Een gedetailleerd begrip van klantgedrag, voorkeuren en demografische gegevens is essentieel. Dit begrip creeër je met analyses op de data in jouw dataplatform.  

Gepersonaliseerde ervaringen komen tot leven met relevante, boeiende content.

Identificeer doelgroepsegmenten en pas de boodschap aan op specifieke behoeften.

Flexibele technologische infrastructuur ondersteunt de implementatie van gepersonaliseerde ervaringen.

Een transparante aanpak op het gebied van privacy en ethiek is cruciaal om het vertrouwen van klanten te behouden.

Deze elementen, gecombineerd met de ruim 6 jaar ervaring van Adapt Clear Value, creëren niet alleen een compleet klantbeeld maar ook een klantervaring en engagement die indruk maakt.

Ontdek onze aanpak

Welke vragen heb jij? Over welke klantcase wil je meer horen? Ben je benieuwd waarom onze aanpak zo goed werkt? Neem vrijblijvend contact op: klik hieronder en plan direct een kort kennismakingsgesprek in of stuur ons een bericht: we maken graag tijd voor je vrij!