Leisure & hospitality
Herken je dit?
In onze gesprekken met directieleden en senior management van diverse hotels en leisure formules hebben we gemerkt dat er schaarste is aan beschikbaar personeel en ze daarbij toch naar wegen zoeken om de gastervaring te optimaliseren en persoonlijker te maken. Dat blijkt veelal een uitdaging, merken we.
Wat zijn veelgehoorde vragen?
- Hoe krijgen we beter zicht op het boekgedrag en interesses van gasten?
- Welke factoren (metrics) verklaren herhaalboekingen of juist klantverlies?
- Het beste uit hun PMS, CRM-systeem of CDP-platform halen
- Hoe kunnen we gepersonaliseerd mailen zonder dat het veel tijd en handmatig werk kost?
- Hoe kunnen we het effect van ons loyaltyprogramma meetbaar verbeteren?
- Hoe kunnen we boekers direct op onze eigen site laten boeken en niet via OTA’s?
- Hoe kunnen we geautomatiseerd en via email, mobiel, site en socials op het gedrag van gasten inhaken?
- Hoe doen we dat zonder een explosie aan medewerkers of externen nodig te hebben?
Wat was de oplossing voor veel hoteliers en vakantieparken?
Wij hebben meerdere hotelformules en leisurebedrijven in en buiten Nederland ondersteund bij het vergroten van de guest experience o.b.v. samengebrachte gastdata in een CDP.
De gastdata in het PMS (Amadeus, Opera en ook anderen) vormen vaak maar een deel van de gastdata die nodig zijn voor verbetering van de gastervaring en personalisatie van de communicatie over de customer journey. Vandaar dat hotelketens oplossingen zoeken die dit oplossen zonder een explosie in specialisten nodig te hebben.
Dit hebben ze weten op te lossen door hun PMS-data, transactiedata, CRM-data en online data samen te voegen in een CDP, door use cases te definiëren en daar hun plannen en acties op te verbeteren. En daar de website, het emailsysteem en andere kanalen aan te koppelen.
De samengevoegde data hebben vertaald in bruikbare inzichten, triggers en events in het CDP voor omnichannel marketing gedurende de hele guest journey (B2C en B2B).
Het heeft hen betere inzichten opgeleverd, tijd bespaard, en de doelen rond verbeterde gastervaring, gastretentie en -communicatie worden sneller en beter behaald.
Ontdek onze aanpak
Welke vragen heb jij over de betere inzet van gastdata? Over welk CDP of klantcase wil je meer weten? Ben je benieuwd waarom onze aanpak zo goed werkt? Neem vrijblijvend contact op: klik hieronder en plan direct een kort kennismakingsgesprek in of stuur ons een bericht: we maken graag tijd voor je vrij!