Skip links

Wat komt er na de aanschaf van een CDP? Het slim gebruiken ervan

Wat komt er na de aanschaf van een CDP? Het slim gebruiken ervan

Wat komt er na de aanschaf van een CDP? Het succesvol gebruiken ervan voor omnichannel personalisatie. Maar: hoe? Een voorbeeld uit de online DIY-sector:

We zijn al sinds 2015 retailers en hoteliers aan het ondersteunen bij het verbeteren van CX, conversie en retentie. Een CDP biedt daarvoor een goed datafundament, want:

  • Data uit diverse bronnen knoop je aan elkaar op klantniveau 
  • Je kunt er – al dan niet automatisch – triggers aan toevoegen 
  • Je kunt met een compact team toch automatisch en makkelijk email mee personaliseren 
  • Je kunt volgen wat er met klantretentie, CLTV en tevredenheid gebeurt. 

We helpen een internationaal opererende DIY-retailer hierbij. 

Wat waren het doel en de uitdaging?

  • Het doel was: omzetgroei d.m.v. een naadloze klantervaring over alle kanalen 
  • De uitdaging: veel initiatieven en systemen op het gebied van marketing en data, maar deze werkten onvoldoende samen. Hierdoor was er geen compleet klantbeeld en waren gepersonaliseerde marketingcampagnes niet mogelijk

Wat was onze oplossing?

  • De oplossing was : data consolidatie in een campagne-CDP, Bloomreach Engagement, om omnichannel engagement campagnes mogelijk én eenvoudig te maken 
  • Wat was het resultaat: we hebben ondersteuning geleverd bij de inrichting en implementatie van het CDP, en bij het inrichten van dynamische email automations en on-site personalisaties, die direct positieve resultaten lieten zien.  

Benieuwd naar de mogelijkheden?

We leren je graag kennen. Neem vrijblijvend contact op met onze specialist rondom Customer Data Strategy, Frans Melenhorst.