Case - Hospitality
Hoe een klantgericht hospitality-merk de datakwaliteit van gasten verbeterde en gepersonaliseerde marketing realiseerde

De situatie
Voor deze snelgroeiende internationale aanbieder van hotelaccommodaties is het effectief en centraal beheren van kamers en faciliteiten op basis van klantdata van groot belang. Het was echter nog niet mogelijk om dit te doen op basis van een volledig of 360-graden gastbeeld: gastdata waren versnipperd opgeslagen en de datakwaliteit voldeed niet in alle gevallen aan de eisen. Dit leidde tot de noodzaak om een klantdataplatform of CDP te selecteren.
Onze aanpak
We hebben de organisatie en haar partner Accenture ondersteund bij de selectie van het meest geschikte klantdataplatform (CDP). Op basis van de beschikbare documenten hebben we de visie op het beheren van klantgegevens beoordeeld en use cases gedefinieerd. Vervolgens hebben we de eisen en wensen voor het CDP beschreven, die de basis vormden voor de selectie van het juiste platform.
Bij het selecteren van het meest geschikte platform hebben we de bestaande voorkeurslijst van CDP's en meer traditionele platforms vergeleken met de eisen en wensen en onze kennis van de CDP-markt. De shortlist werd dienovereenkomstig aangepast en daaruit werd een CDP geselecteerd dat volledig voldeed aan de eisen en wensen van de organisatie. Na het sluiten van het contract werd de implementatie van het CDP opgepakt en uitgevoerd door de organisatie zelf.

Het resultaat
- Een herzien CDP-plan.
- Strengere CDP-eisen en wensen op basis van geïdentificeerde use cases.
- Levering van een herziene CDP-longlist en -shortlist op basis van de verfijnde eisen.
- Ondersteuning bij de selectie van het meest geschikte CDP-platform.
- Ondersteuning bij de selectie van het meest geschikte CDP-platform.
Ontdek onze aanpak
Ervaar onze oplossingen en tips in een informatief gesprek. Neem vrijblijvend contact op of plan direct een kort kennismakingsgesprek. Wij staan klaar om jouw dealerorganisatie te ondersteunen.
